Saturday, January 9, 2010

mengapa jadi mcm ni plk....

Posted by naemahnajib at 1:31 PM 1 comments Links to this post
Salam

kemaqin my hubby dgr khutbah kt masjid kat kulim yg berdekatan ngn tempat qeja kami la.bukan masjid kulim nooo..org yg bc khutbah 2 kata SESIAPA YG MENGHALANG PENGGUNAAN PERKATAAN ALLAH AKAN RUNTUH LAH AKHLAKNYA...
terkejut jgk la aku dgr...setahu aku text khutbah ni majlis agama islam yg keluarkan...dan setahu aku jgk segala pertubuhan yang berkait rapat menghalang penggunaan perkataan ALLAH...aku confuse mcmana majlis agama islam boleh keluarkan hukum macam 2 atau org yang bc khutbah ni buat text sendiri?...dia kata kita berbalik pada surah AL FATIHAH...ayat 1 Segala puji bagi MU Ya Allah...Tuhan sekelian alam...di sini x sebut pn Tuhan untuk agama Islam ja...Allah jadikan semua yg ada di muka bumi ini...bukan hanya jadikan umat Islam ja...mmg betul semua 2 tapi bg aku mcmana kita nak mendidik anak2 kita yg masih kecil sbb nak membezakan agama Islam dan agama lain...contohnya klu di gereja pn guna ALLAH...so anak2 kita akan pertikai napa kat gereja pn ada Allah?aku rasa benda ni jgn la suka hati jatuh hukum mcm 2 ja..betul dak...kita ni seagama patutnya bersatu bkn nya jatuh hukum sesuka hati ja..mcm hari ni 3 gereja kena bom...aku bc ja aku dapat rasa bukan org kita yg buat...tapi org yg nak keruhkan lagi keadaan yg boleh menaikkan kemarahan org bukan Islam terhadap org Islam...Wallahualam...

Wednesday, January 6, 2010

manusia ini.....mmg dasyat

Posted by naemahnajib at 10:33 PM 0 comments Links to this post
Salam..

Hamba Allah yg aku plg meluat ni mmg berkebolehan,pandai berlakon dan yang paling dasyat merosakkan hubungan anak ngn bapak,...Aku tau memang x baik benci sesama umat...tapi ngn apa yg manusia ni buat mmg x blh diterima..Malah aku mmg nak tau sebab musibab ada sapa yg boleh terima ngn tingkah laku manusia ni...2 yang aku kata dasyat sebab dia ni terlalu kurang ajar...
Cuma aku harap Allah akan tunjuk bala kat manusia ni yang kononnya dulu dah taubat....dah x jahat dah tapi masa 2 dah teruk 2 yang taubat tapi dah ok jadi hampeh...Bukan aku nak tunjuk baik tapi perangai manusia ni mmg dah lebih had...dan aku tunggu masa 2 semuanya akan terbongkar satu persatu...Apa yang dia buat akan aku ingat sepanjang hayat aku.....
Mudahan Allah sentiasa membantu aku untuk meningkatkan tahap kesabaran yang tinggi..Amin
aku tau ramai yang x berapa enak tapi ini hanya sekadar luahan yang aku rasa x boleh simpan dah...

Tuesday, December 8, 2009

kesal

Posted by naemahnajib at 9:05 AM 0 comments Links to this post
bukan nak ungkit dgn perkara yg dh berlalu
tapi mohon untuk kenang balik apa yg dh dilakukan
11 tahun yg lepas tiba ja hr khamis akan sampai
bersama ngn pakaian yg selama seminggu xbasuh
mmg penat tp tanggungjawab perlu dilaksanakan
wlupn 3hr tp aku seronok sbb berteman
tp hari sabtu kembali semula
benda yg sama berulang sehingga aku sambung belajar
masa 2 sedih yg teramat sapa plk yg akan akan lakukan apa yg aku lakukan
aku tahu tekanan yg dialami mereka hebat sangat
xmacam aku ngn yg lain
tapi sepatutnya apa yg jadi boleh dijadikan iktibar
pengalaman yg boleh mematangkan diri
yang boleh menjadikan diri agar menjadi insan yang berguna
tapi itu semua tidak dimanfaatkan
kesal yang teramat segala kata yang dilafazkan
hanya merobek hati insan2 yg menatang mereka melebihi segalanya
segala kemahuan dituruti
kata2 yang kurang menyenangkan
apatah lagi teguran yang dilafazkan untuk kebaikan
hanya akan mendapat reaksi yang negatif yang mampu membuat kita menangis
segala pengorbanan yang dilakukan
hanya sikap yang tidak menyenangkan yang diterima
tidak ada lagi hormat
mereka mampu hidup sendiri
tidak mahu gangguan dari orang lain
kami hanya diperlukan bila perlu saja
mungkin inilah yang mereka mahukan
hidup tanpa kongkongan
mahu kebebasan
tanpa berfikir halatuju
yang sepatutnya
tapi ingatlah kebebasan
keseronokan bukanlah selamanya
Allah akan tarik bl2 masa yang Dia mahu
masa yang diberiNya gunalah sebaiknya
cubalah belajar agar dapat menerima teguran
aku tidak mahu apa2 cuma
hormatilah yang lain
yang dulunya melepaskan segalanya untuk 'anak2nya' ini
janganlah perlakukan sedemikian rupa
jangan biarkan mereka menangisi
disebabkan terkilan
hargailah mereka ini yang selama ini menggalas tanggungjawab
mak dan ayah

Thursday, September 17, 2009

S A L A M A I D I L F I T R I

Posted by naemahnajib at 1:46 PM 2 comments Links to this post
Assalamualaikum
aisya
orang ni xbyk gambar dia

dinie posing ala paksu nazrin dia


Selawat dan salam ke atas Nabi Muhammad SAW para sahabat dan keluarga Baginda SAW


Semakin hampir Syawal bakal menjelma...kat sini kami (Hazinaemah Binti Haji Ahmad,bersama suami yang tersayang Mohd Najib Bin Ismail serta anak2 NurAisya Binti Mohd Najib , NurDinie Binti Mohd Najib ) nak amik kesempatan mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri buat semua warga Hj Talib, rakan2 dan semua umat Islam, Maaf Zahir dan Batin...
------
----
---
--
-
Mudahan ini bukanlah Ramadhan yg terakhir yg akan kita kecapi....
-----
-----
----
---
--
-

Kalau ada yang tersinggung dengan sikap yg kurang menyenangkan pohon beribu kemaafan...

Tuesday, September 15, 2009

Muka depan Metro

Posted by naemahnajib at 9:43 AM 5 comments Links to this post

Assalamualaikum semua...


P
agi ni sementara tunggu kedai melayu yg menjual barang2 kek buka.kemaqin mai pkl 9 dah buka...tp pg ni mai pkl 10 br buka..time buka pn berubah2 meniaga apa..pg2 dah kurang pahala aku dok merungut psl manusia ni...klu cina bln2 posa ni pkl 8 dah buka..2 yg kedai depa ramai..time ni la nak cari duit lbh..ishhh melalut la plk...asal nak citer psl lain..


sambil dk tgu aku beli metro...hampir menitis air mata aku bl tgk muka dpn ...

RAUNGAN PILU LELAKI MENJERIT KAKI HANCUR DIGILIS LORI

pemuda di atas yg bernama Arief,30 tak sedaq kaki dia hancur..masa dia bgn br dia perasan...masa 2 dia meraung sehinggakan suasana kat situ bertukar hiba...bayangkan klu kita yg ada kat situ...apatah lg mengenangkan raya lagi beberapa hari lagi...



sapa yg belum ada metro masuk http://www.hmetro.com.my ....aku berjaya mencopy gambar dr web dia...aku berjaya yea....

So..kita sentiasa la memohon keampunan kepadaNya dan minta Allah sentiasa melindungi kita dr segala bencana...Dan berhati-hati...dan berdoa...kadang2 kita cermat mcmana pn org lain yg mai hentam...


Saturday, September 12, 2009

alahai celcombat...

Posted by naemahnajib at 10:04 PM 2 comments Links to this post
hari ni mmg tahap kesabaran makin menurun...hanya disebabkan celcom broadband yg senantiasa menunjukkan kehebatan yg amat tip top mat top blablablabla...tension yg amat
..tp kualiti mmg down...aku xtau la mcmana depa punya servis...line ada cntik pnya..tinggi yg amat dia punya coverege...tp error (300x)...betul kata tasya bkn broadband tp berukband so....pikir sendiri la...

p/s: mmg hot giler even ms nak publish entry ni amik ms about 10min...xgiler ke 2...

Thursday, September 10, 2009

IHYA NUR RAMADHAN

Posted by naemahnajib at 11:43 AM 3 comments Links to this post

solat berjemaah

klinda ni mmg dasyat...org lain dh get ready nk solat tp dia dk mkn lg

pendaftaran


barisan anak yatim
anak yatim yg termuda yg menerima sumbangan

oku jg terima sumbangan

smpat posing



org kuat ESQ Wilayah Utara...dia ni mmg zero hbs..
En Fariz







Assalamualaikum...

Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang

Selawat dan Salam ke atas Nabi Muhammad SAW , para sahabat Nabi serta keluarga Nabi.

6 Sept yg lpas ada satu majlis berbuka puasa di Dewan Millenium anjuran ESQ Wilayah Utara.So dr 11pg dah ada kat sana untuk membuat persiapan..Sebelum berbuka ada sumbangan untuk anak2 yatim..hasil kutipan dari semir kasut sepanjang training sebelum ni..turut hadir mantan Mufti Kedah,Mufti Penang,Dato' Helmi,serta isteri masing2,

Selepas berbuka,kami semua solat berjemaah Maghrib,Isyak dan Tarawih..Imam yg hadir adalah jemputan dr Acheh..Alhamdulillah...walaupn penat dr pagi bertungkus lumus..tp masih ada tenaga untuk berjemaah bersama.Dah habis tarawih smbung plk ngn Renungan dari Pak Andy...sentiasa mmberi peringatan..

Selesai pn dah jam 11.30mlm...call rmh tanya psl dinie,dia xtidoq lg...sbb xbw dia ...klu bw silap hb balik mcm 2 ja..cuma aisya ja yg ikut..Dinie xtidoq lg so ajak najib blk amik dia sbb mlm 2 menginap di sana..Jam 4 pg ada Qiamullail lg...xmau la tgl bkn senang dapat peluang mcm ni...

Dah sampai rumah..Dinie dah tidoq ngn waridah...so patah balik ke dewan...nk angkat pn kesian plk..

Aku bersyukur sgt sbb masih di beri peluang olehNya ...Last aku berqiamullail berjemaah masa sekolah menengah...13tahun berlalu mcm 2 ja..selesai ja kami bersahur bersama...dan solat subuh,Kuliah subuh pg 2 menutup majlis tersebut...Penceramah Kuliah Subuh pg 2 ,Mufti Penang..

Fakta...majlis 2 dihadiri 700++ di kalangan Almuni ESQ dan juga jemputan...dr Ipoh pn ada yang turut serta...Dan turut serta di kalangan keluarga hj talib,keluarga a.sham,makchaq,pie,abg amet,aizat,kliza sekeluarga....Mudahan Allah memberi peluang untuk aku lebih dekat denganNya...InsyaAllah..
 

Smile And Happy! Copyright © 2009 Baby Shop is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez