Tuesday, December 8, 2009

kesal

Posted by naemahnajib at 9:05 AM
bukan nak ungkit dgn perkara yg dh berlalu
tapi mohon untuk kenang balik apa yg dh dilakukan
11 tahun yg lepas tiba ja hr khamis akan sampai
bersama ngn pakaian yg selama seminggu xbasuh
mmg penat tp tanggungjawab perlu dilaksanakan
wlupn 3hr tp aku seronok sbb berteman
tp hari sabtu kembali semula
benda yg sama berulang sehingga aku sambung belajar
masa 2 sedih yg teramat sapa plk yg akan akan lakukan apa yg aku lakukan
aku tahu tekanan yg dialami mereka hebat sangat
xmacam aku ngn yg lain
tapi sepatutnya apa yg jadi boleh dijadikan iktibar
pengalaman yg boleh mematangkan diri
yang boleh menjadikan diri agar menjadi insan yang berguna
tapi itu semua tidak dimanfaatkan
kesal yang teramat segala kata yang dilafazkan
hanya merobek hati insan2 yg menatang mereka melebihi segalanya
segala kemahuan dituruti
kata2 yang kurang menyenangkan
apatah lagi teguran yang dilafazkan untuk kebaikan
hanya akan mendapat reaksi yang negatif yang mampu membuat kita menangis
segala pengorbanan yang dilakukan
hanya sikap yang tidak menyenangkan yang diterima
tidak ada lagi hormat
mereka mampu hidup sendiri
tidak mahu gangguan dari orang lain
kami hanya diperlukan bila perlu saja
mungkin inilah yang mereka mahukan
hidup tanpa kongkongan
mahu kebebasan
tanpa berfikir halatuju
yang sepatutnya
tapi ingatlah kebebasan
keseronokan bukanlah selamanya
Allah akan tarik bl2 masa yang Dia mahu
masa yang diberiNya gunalah sebaiknya
cubalah belajar agar dapat menerima teguran
aku tidak mahu apa2 cuma
hormatilah yang lain
yang dulunya melepaskan segalanya untuk 'anak2nya' ini
janganlah perlakukan sedemikian rupa
jangan biarkan mereka menangisi
disebabkan terkilan
hargailah mereka ini yang selama ini menggalas tanggungjawab
mak dan ayah

0 comments:

 

Smile And Happy! Copyright © 2009 Baby Shop is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez