Saturday, January 9, 2010

mengapa jadi mcm ni plk....

Posted by naemahnajib at 1:31 PM
Salam

kemaqin my hubby dgr khutbah kt masjid kat kulim yg berdekatan ngn tempat qeja kami la.bukan masjid kulim nooo..org yg bc khutbah 2 kata SESIAPA YG MENGHALANG PENGGUNAAN PERKATAAN ALLAH AKAN RUNTUH LAH AKHLAKNYA...
terkejut jgk la aku dgr...setahu aku text khutbah ni majlis agama islam yg keluarkan...dan setahu aku jgk segala pertubuhan yang berkait rapat menghalang penggunaan perkataan ALLAH...aku confuse mcmana majlis agama islam boleh keluarkan hukum macam 2 atau org yang bc khutbah ni buat text sendiri?...dia kata kita berbalik pada surah AL FATIHAH...ayat 1 Segala puji bagi MU Ya Allah...Tuhan sekelian alam...di sini x sebut pn Tuhan untuk agama Islam ja...Allah jadikan semua yg ada di muka bumi ini...bukan hanya jadikan umat Islam ja...mmg betul semua 2 tapi bg aku mcmana kita nak mendidik anak2 kita yg masih kecil sbb nak membezakan agama Islam dan agama lain...contohnya klu di gereja pn guna ALLAH...so anak2 kita akan pertikai napa kat gereja pn ada Allah?aku rasa benda ni jgn la suka hati jatuh hukum mcm 2 ja..betul dak...kita ni seagama patutnya bersatu bkn nya jatuh hukum sesuka hati ja..mcm hari ni 3 gereja kena bom...aku bc ja aku dapat rasa bukan org kita yg buat...tapi org yg nak keruhkan lagi keadaan yg boleh menaikkan kemarahan org bukan Islam terhadap org Islam...Wallahualam...

0 comments:

 

Smile And Happy! Copyright © 2009 Baby Shop is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez