Monday, January 19, 2009

Teens Angkatan Ke 4 MAIPP

Posted by naemahnajib at 4:39 PM
Assalamualaikum...

Salam 165...


Sabtu ngn ahad baru2 ni berlangsungnya training ESQ Leadership Teens Angkatan ke 4...Masa p briefing hari jumaat malam,kemungkinan kali ini training yang paling ramai.Seramai 1132 orang yang berdaftar.Bimbang jgk la.Tapi ATS teens yang datang pn ramai.Alhamdulillah.Hari sabtu p lewat skt sbb kena p klg dulu.Pekerja sorang x mai.Kelam kabut sktla klu najib handle sorang.Dalam 11.45 baru aku sampai kat dewan.Peserta yang datang 960 orang.Masa mula ok jgk.Alhamdulillah bdk2 ni xbyk kerenah.Tapi ptg ja masing tunjuk belang.Tapi terkawal lagi.Hari sabtu utk training teens akan sambung semula lps maghrib.Untuk vision principle.


Lps hbs sesi ni smbg plk renungan 165 untuk alumni...Pak Aminul datang khas untuk renungan para alumni d penang...ramai yang hadir...Renungan ni untuk review blk apa yang kita dah buat...adakah kita melanggar janji kita dengan Allah setelah kita berjanji denganNya masa kita p training mula.

Ya Allah....Kau ampunkanlah dosa hambaMu yang hina ni...yang penuh ngn dosa...Kau janganlah biarkan hambaMu ini sesat dari jalanMu...Jangan biarkan hati ni berpaling dariMu setelah kau beri hidayah kepadaKu...

Renungan berakhir pkl 11lbh...pak Aminul sambung plk utk ATS...dan berakhir pkl 1.00pg...
Letih 2 xtaula....Esok kena awal plk...tapi kerana Allah aku buat semua ni...Mudahan Allah memberi rahmat kepada semua yang hadir...Amin...


Hari ke2 aku ada byk di luar,sembang ngn kak nor(LC staff).Dia punya story mmg sedih sgt...Tapi hidup dia lebih bermakna semenjak dia msk LC(ESQ Leadership Centre)...Kadang2 aku rs sedih,takut,bl mengenangkan kehidupan aku berbanding ngn orang lain...Kesibukan aku d kilang menyebabkan masa untuk diri sendiri...anak2...suami dan yang paling penting Allah terbatas...Aku rs tertekan ngn kerja aku sendiri....Aku rs takut sangat jika Allah ambil nyawa aku dalam masa yang terdekat..Macamna kehidupan aku "di sana" nanti...Hutang yang melimpah ruah...Ya Allah Kau bantulah hambaMu ini...Didikan aku untuk anak2 terlalu terbatas.Aku hanya mampu menangis dan berdoa mudahan Allah mudahkan pekerjaan aku murahkan rezekiku.

Bila lihat remaja yang berada dlm dewn aku lg takut..para trainer berusaha menyedarkan mereka tapi ada segelintir masih mahu berseronok dengan duniawi.Ada yang boleh tidoq kt bilik atas ketika training berlangsung.selepas katarsis pn masih mcm 2 jgk...Sebelum bersurai remaja lelaki bersikap biadap dengan membaling selipar yang disediakan ngn kain disediakan untuk lapik ke atas semasa dr azman(Org kuat PUZ),En Faris,Kak Yam,Pak Firdaus dll di hadapan..Itulah remaja sekarang yang perlu kita bimbangkan...Macamana Malaysia boleh berjaya jika begini sikap mereka.

Mudahan Allah beri pettunjuk kepada kita semua..Insyaallah...

1 comments:

Abu Zarrin on March 21, 2009 at 12:08 PM said...

sya alumni esq angkatan ke 4 teens penang..sya terharu pa yg puan tulis...smga Allah merahmati puan dn kluarga puan...truskn berjuang puan...insyaallah syurgalah balasannya...sya xsbq nk p cas smula d training angkatan ke 6...tp xtw bila...

 

Smile And Happy! Copyright © 2009 Baby Shop is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez