Friday, February 20, 2009

Sabar

Posted by naemahnajib at 5:00 PM
Salam 165

Niat hati ni untuk beri peluang semua adik beradik merasai apa yang dirasakan melalui training ESQ 165 ni..Tapi ada yang tidak berpuashati...Ya Allah..Kau berilah kekuatan kepada hambaMu ini...Dugaan ni cuma sebesar kuman aku dah rasa sedih yang teramat..Tapi Nabi kena lagi teruk..Dibaling najis ketika solat..di baling batu...di hina ...di maki...begitu teruk tapi beliau tetap menyebarkan agama Islam.Walaupun suami isteri ni x berpuashati ngn aku n family smpai nak bagitau wa suruh tegur aku ngn najib sbb terlalu taksub smpai abai anak2 aku...Minggu lepas kak liza suruh aku tanya kot la nak bg anak dia masuk...tapi aku xberani sbb aku tau dia mesti bangkang..tapi sbb idi xjadi p...aku kena cari sorang untuk ganti idi...ariffuddin srh aku tnya anak dia ni..at last aku srh arifuddin p tanya dah xdak sapa dah...jawapan yang terima mmg aku dah agak...dia bangkang la...selama ni aku xpernah kacau hidup dia ngn anak2 dia...Aku pn xtau apa yang dia xpuashati...Itulah manusia....hidup sendiri xmau muhasabah....yang nampak hanya kesalahan orang...Aku bukan taksub...Demi Allah...Aku cuma gembira ngn kehidupan aku sekarang ni...Selama ni hidup aku xdak makna apa..Aku lupa Tuhan...Solat seperti budak2 yang membaca suratkhabar..Yang xtau makna...Sentiasa mengeluh ngn nasib...Begitu byk kelemahan aku yang aku xsedar...Allah buka pintu hati aku melalui training ni...
Aku dapat sokongan dari suami aku..kak2 aku...abg2 ipar aku...adik2 aku...Aku xrasa aku buat salah...Salah kah untuk berubah...Aku nak buang segala sikap2 aku yang buruk..Aku ada family yang membantu aku...Aku anggap ini satu dugaan yang remeh...Aku cuba bersabar ngn situasi ini...Cuma jika beliau n isteri masih tidak berpuashati n masih mengganggu family aku...Aku terpaksa berjumpa untuk selesaikan masalah ni...Aku doa mudahan Allah buka pintu hati mereka..Amin...Tapi Alhamdulillah...Allah beri peluang segelintir saudara maraku yang lain attend training ni...Aku bersyukur sgt2...Buat sesiapa yang tidak berpaushati aku harap Allah dapat buka hati kalian...Mudahan...Dan sesiapa yang ingin merasa kebahagiaan ni hadirlah training ni....Insyaallah akan rasa perubahan....Kum Faanzir....Bangkitlah umat Nabi Muhammad sekelian....Keluarlah engkau dari selimut yang melalaikan ini...Dan yang terbaru Ozair dapat attend MCB baru2 ni bersama aku,najib,kliza,a.wan,klinda,A.sham,suri,pie...dan k.ani,a.amran,a.kashah,n kfiza jadi ATS...Terima kasih byk2...Aku rasa bahagia sgt2....Syukran Ya Allah...Syukran......

9 comments:

Kash on February 20, 2009 at 5:37 PM said...

Insyaallah, dugaan dan ujian itu menjadikan kita lebih dekat pada Allah. Insyaallah menjadi kita lebih kuat lagi. Bykkan bersabar dan berdoa pada Allah.

Am on February 21, 2009 at 7:34 PM said...

Lir-ilir, lir-ilir
tandure wus sumilir
Tak ijo royo-royo
tak senggo temanten anyar
tak senggo temanten anyar

Bocah Angon, Bocah Angon
penekno blimbing kuwi
Lunyu-lunyu penekno
kanggo mbasuh dodotiro
kanggo mbasuh dodotiro

dodotiro, dodotiro
kumitir bedhah ing pinggir
Dondomono jrumatono
kanggo sebo mengko sore

Mumpung padhang rembulane
mumpung jembar kalangane
Yo surak o… surak iyo

Nadiea on February 22, 2009 at 10:16 PM said...

sabar la nekmah.kalau buat benda baik ni memang ada ja yang tak puas hati..doa2 bagi pintu hati depa terbuka...

Am on February 23, 2009 at 8:26 AM said...

tulah,sabarjelah...buat baik mcm biasa jugak dgn dia..

Kash on February 23, 2009 at 10:04 AM said...

Amie, mana dapat lirik Lir Ilir nie?
Naemah ckp la kat depa mufti pun dah attend training ni, hangpa dok tunggu apa lagi. Cukup ka ngan ilmu yg ada. Sungguh bkn matamu yg buta, tapi hati yg ada didlm dada.

naemahnajib on February 23, 2009 at 10:55 AM said...

Alhamdulillah...naemah blh terima ngn hati yang terbuka...lps mcb ni Allah duga naemah sgh dan dalam masa yang sama Allah mudahkan kerja naemah....terima kasih semua atas nasihat ...

naemahnajib on February 23, 2009 at 10:55 AM said...

Alhamdulillah...naemah blh terima ngn hati yang terbuka...lps mcb ni Allah duga naemah sgh dan dalam masa yang sama Allah mudahkan kerja naemah....terima kasih semua atas nasihat ...

Am on February 23, 2009 at 2:22 PM said...

amie pernah tahu lagu tu...dah lama ,ada kawan2 dari indonesia yg study Al Azhar pernah bg..

MIK'YAL on March 5, 2009 at 5:13 PM said...

sapa depa tu,xtau pn

 

Smile And Happy! Copyright © 2009 Baby Shop is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez